If har de mest tilfredse erhvervskunder - igen!
For andet år i træk har vores erhvervskunder belønnet os med en førsteplads i en måling af kundetilfredshed foretaget af analysehuset EPSI Rating i 2023.
I en branche hvor kundetilfredsheden generelt daler, vurderer vores erhvervskunder for andet år i træk, at If ligger over gennemsnittet i samtlige kategorier. Og det giver altså en samlet førsteplads i målingen.
Læs mere om målingen herunder.
Vi er stolte, ydmyge og taknemmelige – men ikke overraskede
“Vi er sindssygt stolte. Det er næsten større at vinde for anden gang end første gang. Det cementerer vores position og viser, at vi på tværs af mange parametre gør det rigtige.” Sådan svarer Charlie Karlsson, Head of Sales & Service Danmark, på den nye måling.
Hvis man kigger på branchen samlet, er erhvervskundernes tilfredshed med deres forsikringsselskaber dalende, og derfor er det også med en vis ydmyghed, at If modtager sin førsteplads.
Vi forstår, at det er en kompleks tid, vi lever i, hvor mange faktorer påvirker særligt små og mellemstore virksomheder, og at erhvervsforsikringskunder derfor er nødt til at stille høje krav til deres forsikringsselskab. De høje krav arbejder vi hver dag for at imødekomme på alle niveauer af organisationen, så vi kan forblive forsikringsselskabet med Danmarks mest tilfredse erhvervskunder.
Den høje vurdering i EPSIs undersøgelse vidner om loyale erhvervskunder, og det er vi naturligvis taknemmelige for. Undersøgelsen viser også, at vi lykkes med at gengælde den loyalitet, da dette er én af de parametre, hvor vi i undersøgelsen vurderes særligt højt.
Vi har lyttet til vores kunder og fokuseret målrettet på at være et forsikringsselskab, der er synlige og til stede for kunden – også før skaden sker. Det er vigtigt for kunderne med et forsikringsselskab, der er relevant proaktiv, og her vurderes If som blandt de bedste i branchen.
Hvad er vi blevet målt på, og hvad betyder det?
Det uafhængige analysehus EPSI Rating foretager hvert efterår en undersøgelse af kundetilfredshed i danske forsikringsselskaber. Kunderne bedes vurdere deres forsikringsselskab på en række parametre, herunder kvaliteten af både vores produkter og service, værdi for pengene samt loyalitet.
"At vi scorer så højt på mange parametre vidner om en høj kvalitet på tværs af både vores produkter, policer, serviceniveau, rådgivning og skadebehandling," siger Charlie Karlsson, Head of Sales & Service Danmark.
Med målinger over branchegennemsnittet i alle kategorier har If Danmarks mest tilfredse erhvervsforsikringskunder.