Hurtig svartid og ægte interesse giver de mest tilfredse kunder – for tredje år i træk
For tredje år i træk er If forsikringsselskabet med de mest tilfredse erhvervskunder i Danmark.
Hvert år foretager analysehuset EPSI Rating en undersøgelse af kundetilfredsheden blandt forsikringsselskabernes erhvervskunder, og i 2024 belønnes vi endnu en gang med topplaceringen.
Kunderne roser os blandt andet for at være pålidelige og tilgængelige og for at have en hurtig svartid fra kompetente medarbejdere med ægte interesse for kunderne.
Hviler ikke på laurbæerne
"Vi er enormt stolte af, at vores kunder i så overbevisende grad kvitterer for vores stærke kundefokus", siger Charlie Karlsson, Head of Sales & Service Danmark.
Men selvom det er tredje år med topplacering, hviler vi ikke på laurbæerne. I 2024 fortsætter tendensen med faldende kundetilfredshed i forsikringsbranchen som helhed, og den tendens tager vi alvorligt. Ny lovgivning, inflation og et stort antal skader har bidraget til prisstigninger, hvilket naturligvis ikke er populært.
"Men vi fastholder fuldt fokus på at levere den bedste kundeservice, og det faktum, at vi har fastholdt positionen med højeste kundetilfredshed nu tre år i streg, viser, at vores vedholdende indsats bliver anerkendt og bemærket".
Den bedst mulige service og værdi for kunderne er fortsat fokus for 2025, hvor Topdanmark integreres i If. Målet er at skabe en organisation, der indarbejder det bedste fra begge selskaber og fortsætter det, der allerede gøres godt.
"Vi tror på, at det vil blive en styrke for begge brands,« siger Charlie Karlsson."
Værdi for pengene
Undersøgelsen fra EPSI Rating noterer et fald i kundetilfredshed hos alle danske forsikringsselskaber og dermed også If. Sofie Breum, landechef for EPSI Rating, angiver prisstigninger som en del af forklaringen, men hun påpeger samtidigt, at kunderne oplever værdi for pengene.
Om hvorfor If har fået en topplacering for tredje år i træk, siger hun:
"Det skyldes, at det er nemt at være kunde hos If – de er tilgængelige, pålidelige, har en hurtig svartid og kompetente, servicemindede medarbejdere, som viser interesse for kundernes dækning. Derfor føler kunderne også, at de får værdi for deres penge".
EPSI Rating fremhæver desuden, at vi tilbyder gode dækninger til konkurrencedygtige priser, og at vi er vurderet højt i alle spørgsmål om kundekontakt. Samlet set viser undersøgelsen en kundetilfredshed godt over branchegennemsnittet.
Læs mere om undersøgelsen