Kontakt os om skade sket på rejsen

Der er flere ting at være opmærksom på, når man anmelder skader på sin erhvervsrejse. Herunder kan du læse mere, før du anmelder.

Hvis du har spørgsmål, kan du skrive til os ved at udfylde formularen herunder.

Rejseforsikring gennem Mastercard eller Visa

Vigtig information til hvordan du anmelder din skade

Læs dette, inden du anmelder din skade. For at kunne give dig den bedste hjælp, skal du vide, hvad du eventuelt har brug for at have styr på, inden du anmelder, for at vi kan behandle din skade.

Personskade

Akut behov for lægehjælp

Opstår der et akut behov for lægehjælp eller hospitalsophold på rejsen, skal du kontakte os med det samme. Vi og vores partnere er klar til at hjælpe dig hele døgnet.

Send følgende dokumenter til os

  • Rejsebevis/e-ticket
  • Original dokumentation for erstatningskravet, fx lægeerklæring og lægeregninger

  • Originale kvitteringer for afholdte ekstraudgifter

Ved erstatningsrejse/feriekompensation skal du sende:

  • Rejsebevis/fly-transport billetter/e-ticket
  • Dokumentation for rejsens pris (transport, hotelovernatninger og øvrige arrangementer)

  • Dokumentation fra den behandlende læge i udlandet

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Her anmelder du din skade

Forsinkelse af bagage

Vi skal bruge følgende dokumenter

  • Property Irregularity Report (PIR) fra transportselskabet
  • Rejsebevis/e-ticket
  • Bilag for afholdte udgifter

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Anmeld din skade

Tyveri, bortkomst eller beskadigelse af din bagage

Tyveri af bagagen under rejsen

Kommer du ud for tyveri, ran eller røveri på rejsen, skal du straks anmelde det til politiet. 

Ved akut behov for hjælp, skal du kontakte os med det samme.

Disse dokumenter skal du sende til os

  • Rejsebevis/flybilletter /e-ticket
  • Politirapport fra tyveriet
  • Original dokumentation fra luftfartsselskabet (PIR rapport)/bortkomsterklæring/Damage report
  • Originale kvitteringer for genstandene (fx købskvittering)

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Her kan du anmelde din skade

Flyforsinkelse eller forsinket fremmøde

Send os disse dokumenter

  • Property Irregularity Report (PIR) fra transportselskabet
  • Rejsebevis/e-ticket
  • Bilag for afholdte udgifter

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Anmeld din skade her

Afbestilling af rejse

Vigtigt at gøre med det samme

  • Du skal kontakte lægen, da lægen skal udfylde en lægeerklæring, der skal sendes til os.
  • Du skal sørge for at aflyse din rejse hos arrangøren.

Du skal give os følgende dokumenter

  • Rejsebevis/e-ticket
  • Dokumentation for afbestilling af rejse samt angivelse af eventuel refusion
  • Kontoudtog, der viser at rejse er betalt
  • Lægeerklæring (sammen med skadeanmeldelsen)
  • Dokumentation for selve skaden
  • Ved dødsfald - Kopi af dødsattest

Du skal vedhæfte dokumentation, når du anmelder din skade.

Her afbestiller du til os

Skriv til os omkring skader på din erhvervsrejse

* Obligatorisk felt
Formularen sendes...

Vi behandler de oplysninger, som du indtaster på hjemmesiden, i overensstemmelse med vores persondatapolitik (GDPR).