Det gør du sammen med medarbejderne ved at:
- vurdere risici i din virksomhed,
- analysere ulykker og nærved-ulykker,
- opbygge et godt sikkerhedsklima,
- foretage årligt arbejdsmiljødrøftelse og
- få den bedste arbejdsskadebehandling.
Analyser arbejdsulykker og nærved-ulykker
Du har kun pligt til at anmelde arbejdsulykker, som medfører fravær eller eller kan være erstatningsberettigede.
EASY giver mulighed for også at registrere ulykker uden fravær og nærved-ulykker og så kan du få et samlet overblik over alle ulykker mv. og mulighed for at:
- analysere årsagerne til disse hændelser,
- udarbejde handlingsplaner og
- lave opslag til orientering af medarbejderne.
At registrere en arbejdsulykke løser ikke i sig selv det arbejdsmiljøproblem, der var årsag til ulykken. Men ved at registrere arbejdsulykkerne, også dem uden fravær og nærved-ulykker, kan du på arbejdspladsen bedre tilrettelægge:
- et effektivt arbejdsmiljøarbejde,
- forbedre sikkerhedsklimaet og
- derigennem forebygge nye ulykker.