Effekten af din aktivitet eller kampagne
Det er vigtigt, at du undersøger effekten af din aktivitet, og du skal ikke sætte flere aktiviteter i gang, end du kan administrere.
For at kunne vurdere, om du får nok ud af din kampagne, er det er vigtigt at gøre sig klart, hvad der skal til for, at kampagnen har den rette effekt. Det kan du kun, hvis du har et konkret og målbart succeskriterie.
Test din kampagne
Ved at du tester din kampagne, får du mulighed for at justere på budskaberne inden den endelige udsendelse, og derved opnår du den bedste effekt.
Effekten af din kampagne handler i sidste ende om salg.
Du kan måle effekten af din kampagne på bundlinien, dvs. hvor mange enheder har du solgt.
Vil du måle værdien af din kampagne og se, hvordan din målgruppe har taget imod din kampagne, så skal du lave en effektmåling.
Her måles effekten af din kampagne:
- Kan målgruppen huske budskabet?
- Har den relevans?
- Hvad er holdningen til dig som afsender?
- Har kunden responderet på kampagnen osv.?
Det er en god ide at opdatere din markedsføringsplan, f.eks. hver 3. måned.
Du kan lave din egen markedsføringsplan omkostningsfrit på Virk.