If og forsikringssvindel
Hos If tror vi på vores kunder, og vi giver dig altid en god og retfærdig behandling.
Når man arbejder med forsikringer, arbejder man inden for fællesskabsprincippet: Dvs. at mange har forsikringer, så de få der kommer ud for en ulykke eller en skade, kan få hjælp, når de har brug for det.
Det giver økonomisk sikkerhed for dig som kunde, da du altid har os og de andre kunder i ryggen.
Forsikringssvindel går ud over os alle
Det er altid vores udgangspunkt, at kunderne giver os korrekte oplysninger, både når forsikringen købes, og når der sker en skade. Men vi ser desværre også, at det ikke er alle skadeanmeldelser, der er korrekte og ærlige, og de sager tager vi meget alvorligt.
I Danmark opdages der forsikringssvindel for ca. 500 mio. kroner årligt, hvilket er et uacceptabelt beløb, som vi ikke ønsker, at vores helt almindelige og ærlige kunder skal være med til at betale.
Vi følger reglerne
Vi gør meget ud af at følge de juridiske og etiske regler i branchen, og derfor er det en naturlig del af vores strategi og vores sociale ansvar at forebygge og bekæmpe forsikringssvindel.
Vi har klare regler for, hvordan dette efterforskningsarbejde foregår:
- Vi følger de til enhver tid gældende etiske og juridiske regler på området.
- Vi følger forsikringsbranchens kodeks for undersøgelse af forsikringssvindel.
- Vi har tydelige interne, etiske regler for efterforskning.
Hensynet til vores kunder er størst, men er der er tale om falske anmeldelser, efterforsker vi sagen. Vi har erfarne medarbejdere, der står for arbejdet med at forebygge og efterforske forsikringssvindel og organiseret finansiel kriminalitet.
Målet er enkelt: At beskytte dig som kunde, så du ikke kommer til at betale for andres forsikringssvindel.