Det her er David.
Han er ikke bare forsikringsrådgiver.
Han er også grønthandlernes vogter.
Kundekontakten er noget af det, der betyder allermest for David i rollen som forsikringsrådgiver i If. At snakke med mennesker i forskellige livssituationer. Den nybagte forælder, ham der lige er gået på pension eller hende der lige har købt sin første bil. Ingen samtaler er ens og alle kunder har forskellige forsikringsbehov.
”At sælge forsikringer er lidt som at lægge puslespil. Ved at være lydhør og stille de rigtige spørgsmål, forstår jeg hvad der er vigtigt for kunden, både i hverdagen og på længere sigt. Hver kunde og hver samtale er unik – det gør mit arbejde både sjovt og udviklende.”
Kunden og jeg er på samme hold.
- At sætte sig grundigt ind i kundens liv er nøglen for mig, siger David. En gammel bil er mere end bare blik og lak. Den kan hurtigt sætte en kæp i hjulet i hverdagsrutinen når det bliver et problem at gøre noget så dagligdags som at køre ud og handle, eller få den syvårige til fodboldtræning. Som forsikringsrådgiver er det min opgave at fange de kritiske situationer i kundens liv, inden skaden er sket. At tilbyde de rigtige forsikringer, som gør livet tryggere.
At sælge produkter som er meningsfulde og som virkelig kan gøre en forskel når uheldet er ude, er noget der motiverer David. I If handler det hele tiden om at kunden skal være korrekt forsikret, hverken for meget eller for lidt. I rollen som forsikringsrådgiver er det derfor vigtigt at få styr på, hvilke dækninger kunden har – og i hvor høj grad det matcher forsikringsbehovet.
- Mange kunder ved ikke rigtig, hvad deres forsikringer omfatter, fortæller David. Måske betaler en kunde ekstra for en tilvalgsdækning på bilen, som er helt unødvendig i forhold til kørevaner og livsstil. I det tilfælde anbefaler jeg selvfølgelig at droppe den. Kunden og jeg er på samme hold - og sammen finder vi den bedste løsning.
Fuld fart på i en omsorgsfuld kultur
Det var ikke udelukkende muligheden for at arbejde med tæt kundekontakt og meningsfulde produkter, der lokkede David til If. Han så også gode udviklingsmuligheder i virksomheden, og værdien af en stabil og tryg arbejdsgiver.
- Det som er svært at fornemme før man arbejder her er den gode stemning i teamet. Det er virkelig fantastisk, siger David. Alle er super hjælpsomme og som ny får man god støtte af de mere erfarne kolleger. Ledelsen er altid tilgængelig - og har man et spørgsmål er der hurtig hjælp at hente fra nogle som er dygtige på lige præcis det område. Der er fuld fart på, men i en behagelig og omsorgsfuld kultur. Vi har ikke bare omsorg for kunderne, men også for hinanden.